آموزش موسیقی کلاسیک

ساخت وبلاگ

خواندن و نوشتن نتهای موسیقی را که اغلب با آموزش تئوریک همراه است « سلفژ » می گوییم. ۳ رکن اساسی را می توان در آن تفکیک نمود که عبارتند از: خواندن ( نت خوانی ) نوشتن ( دیکته موسیقی) تئوری موسیقی که مفهوم سلفژ را می توان به مورد اول نزدیکتر دانست.سلفژ از دروس مهم و همیشگی هنرستان ها، دانشگاه ها و کنسرواتورهای موسیقی دنیا می باشد و تمام نوازندگان، خوانندگان، آهنگسازان، تنظیم کنندگان موسیقی و رهبران ارکستر و تمام فعالان عرصه موسیقی باید تسلط کامل بر روی این درس داشته باشند. که در این بخش سازی ها ۹ درس آموزشی را برای شما به صورت تصویری قرار داده است.

منبع

آموزش موسیقی کلاسیک...
ما را در سایت آموزش موسیقی کلاسیک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : رحمان sazkade2 بازدید : 94 تاريخ : پنجشنبه 28 دی 1396 ساعت: 18:37

تنبک سازی پرطرفداری است در کشور ما.این ساز یکی از پیچیده ترین و بهترین سازهای کوبه ای دنیاست.آموزش تمبک به عنوان اساس و پایه آموزش ریتم و ضرب در موسیقی ایرانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در واقع تمبک نقش اصلی در نگه داشتن ریتم و ضرب در موسیقی ایرانی و گروه نوازی سازهای ایرانی بازی می کند

نظر به اینکه این سازها در خارج از کشور نیز نواخته و ارائه داده می شود، بعضی از دوستان این سازتنبک را به عنوان سازهای بین المللی معرفی می نمایند، اما هدف بنده بین المللی کردن این دو ساز از لحاظ نزدیک شدن به ریتم های بین المللی می باشد و نام مدرن، نه از لحاظ معنی لغوی، بلکه از لحاظ متمایز بودن با روش قبلی و در کل شیوه نوین نواختن انتخاب گردیده است.

آموزش موسیقی کلاسیک...
ما را در سایت آموزش موسیقی کلاسیک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : رحمان sazkade2 بازدید : 77 تاريخ : پنجشنبه 28 دی 1396 ساعت: 18:36

در ادامه سری آموزش های کاربردی پیانو، امروز به درخواست کاربران عزیز، یک کتاب ۲۴۰ صفحه ای از نوت های معروف پیانو را بصورت پی دی اف جهت دانلود رایگان قرار داده ایم. این کتاب برای تمرین بسیار مناسب خواهد بود.

آموزش موسیقی کلاسیک...
ما را در سایت آموزش موسیقی کلاسیک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : رحمان sazkade2 بازدید : 97 تاريخ : پنجشنبه 28 دی 1396 ساعت: 18:35

سیم‌های گیتار کلاسیک معمولا از جنس نایلون هستند. در حالی که سیم‌های گیتار آکوستیک (به دلیل طراحی مقاوم‌تر آن‌ها) اکثرا از فلز ساخته شده‌اند. بهتر است همواره از سیم‌های مخصوص گیتار کلاسیک برای تجهیز این گیتار استفاده کنید. زیرا سیم‌های فلزی طی زمان به این گیتار فشار می‌آورند و به آن آسیب خواهند زد.

سیم‌های نایلون صدایی گرم دارند و به همین دلیل از آن‌ها برای اجرای سبک‌های فلامنکو، کلاسیک، بوسا نووا و فولک استفاده می‌شود. صدای آرام این سیم‌ها راه خود را به موسیقی ایرانی هم باز کرده‌ است و اکثر نوازندگان و خوانندگان ایرانی از این گیتارها در قطعات خود استفاده می‌کنند. همچنین سیم‌های نایلون کمتر به انگشت‌ها فشار وارد می‌کنند. به همین دلیل گیتار کلاسیک گزینه‌ی بسیار مناسبی برای شروع به یادگیری گیتار است.

آموزش موسیقی کلاسیک...
ما را در سایت آموزش موسیقی کلاسیک دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : رحمان sazkade2 بازدید : 100 تاريخ : پنجشنبه 28 دی 1396 ساعت: 18:34